3. huhtikuuta 2012

Brändi-identiteetin vahvistuminen Etelä-Pohjanmaan matkailun kärkituotteistossa

Seinäjoen Ammattikorkeakoulun opinnäytetyönä on valmistunut Satu Keski-Valkaman tutkimus "Brändi-identiteetin vahvistuminen Etelä-Pohjanmaan kärkituotteistossa".


Kehittämistehtävän tarkoituksena oli koota Etelä-Pohjanmaan maaseutu- ja kulttuurimatkailun kärkituotteisto. Lähtökohtana oli, että maakunnallinen kärkituottiesto koostuu alueen brändi-identiteettiä tukevista matkailutuotteista, koska matkailupalvelut rakentavat omalta osaltaan kokonaismielikuvaa maakunnasta.


Etelä-Pohjanmaan tunnetuimmat tapahtumat ja kohteet määriteltiin selkeäksi osaksi maakunnan matkailun kärkituotteistoa. Tuotteistoon liitettiin teemapohjaisesti kehitetyt tuotekokonaisuudet, joita tutkimuksen perusteella tarvittiin ilmentämään maakunnallisen brändin persoonallisuutta. Teemakokonaisuuksia ja niiden taustalla olevia palveluita tulee kehittää edelleen ja matkailun palveluntarjoajat ja tuotekehittäjät liittää mukaan brändin kehittämiseen kokonaisviestin yhtenäistämiseksi.


Lue opinnäytetyö täällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti