Seinäjoen Ammattikorkeakoulun opinnäytetyönä
on valmistunut Satu Keski-Valkaman tutkimus "Brändi-identiteetin vahvistuminen
Etelä-Pohjanmaan kärkituotteistossa".
Kehittämistehtävän tarkoituksena oli koota
Etelä-Pohjanmaan maaseutu- ja kulttuurimatkailun kärkituotteisto. Lähtökohtana
oli, että maakunnallinen kärkituottiesto koostuu alueen brändi-identiteettiä
tukevista matkailutuotteista, koska matkailupalvelut rakentavat omalta osaltaan
kokonaismielikuvaa maakunnasta.
Etelä-Pohjanmaan tunnetuimmat tapahtumat ja kohteet määriteltiin selkeäksi osaksi maakunnan matkailun kärkituotteistoa. Tuotteistoon liitettiin teemapohjaisesti kehitetyt tuotekokonaisuudet, joita tutkimuksen perusteella tarvittiin ilmentämään maakunnallisen brändin persoonallisuutta. Teemakokonaisuuksia ja niiden taustalla olevia palveluita tulee kehittää edelleen ja matkailun palveluntarjoajat ja tuotekehittäjät liittää mukaan brändin kehittämiseen kokonaisviestin yhtenäistämiseksi.
Lue opinnäytetyö täällä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti